Főiskolás próbálkozásból 8 milliárd forintos éves forgalommal bíró holding. Persze lehet azt mondani, hogy Kőrössy Zoltán, Váli Péter, Nagy Gábor és Novák László jókor volt jó időben, és a szerencse is melléjük szegődött, amikor összeálltak és megalapították első vállalkozásukat, de lássuk be: egy ilyen sikertörténethez kevés a szerencse. Hogy mégis mitől lett piacvezető vállalkozás idehaza az Eventrend Holding, azt a cégcsoport két tulajdonosa és egyben jelenlegi vezetője, Kőrössy Zoltán és Nagy Gábor foglalja össze.
1992-ben 20 évesek voltunk. Laci édesanyja volt az EDDA sajtósa. Úgy adódott, hogy nagyon gyorsan, szinte tűzoltó sebességgel meg kellett szervezni egy sajtótájékoztatót, mert a felkért vendéglátós lemondta. Miután megbeszéltük, hogy kipróbáljuk magunkat, neki is láttunk a szervezésnek és egész sikeres lett. Láttunk benne lehetőséget és mivel másodéves főiskolásként még egyikünk sem volt elkötelezve sehová, ráadásul vitt minket a kíváncsiság, a bizonyítási vágy, úgy döntöttünk, hogy összehozunk egy vállalkozást. Fejenként 25 e Ft-ot fektettünk be. A Malibu Party Service néven indultunk. Az egyetlen célunk az volt a céggel, hogy hosszútávon munkahelyet adjon nekünk, tulajdonosoknak.
Az Eventrend jelenleg több mint 20 vendéglátóipari egységet, 9 budapesti rendezvényhelyszínt (köztük a Groupama Arénát, a Papp László Budapest sportarénát, a Müpát és az Új színházat) üzemeltet, 3 szálloda (Boscolo Budapest, Boscolo Prague, Petneházy Club Hotel) komplett F&B tevékenységét látja el, 6 rendezvényszervező cég, internetes vállalkozások és egyéb érdekeltségeik mellett.
Egy évvel később újabb szintre léptünk, új nevet adtunk a cégnek, ekkor indult a Gála Party Service, amely mind a mai napig működik. Az első években a bepakolástól a felszolgáláson át a rendezvényt követő mosogatásig mindent mi magunk csináltunk. Az első 5 évben az összes bevételt visszaforgattuk, így tudtunk gyarapodni, és így lett a Gála Party Service néven futó vállalat a ’90-es évek végére Magyarország vezető catering cége, évi 6-700 rendezvénnyel.
Fiatal vállalkozók voltunk, de azt már akkor tudtuk, hogy egyértelművé kell tenni, mit ígérünk az ügyfeleinknek. Rájöttünk, hogy mi valójában azt szeretnénk, ha a partnereink elérnék törekvéseiket és mi ebben segítséget nyújtanánk nekik. Akkor ezt úgy fogalmaztuk meg, hogy „Gála – Megvalósuló elképzelések”. Egészen sokáig használtuk ezt a szlogent, és azt hiszem, önbeteljesítő jóslat volt: az eddigi munkásságunkban megvalósultak ügyfeleink és a mi elképzeléseink is.
Olyan 10 évesek lehettünk, amikor középvállalattá váltunk. Mivel több cégünk is működött már párhuzamosan, cégcsoporttá alakultunk, akkor már Eventrend néven. Időközben a tulajdonosok száma háromra változott, de Novák Lászlóval jelenleg is vannak közös projektjeink. Amúgy a mi hozzáállásunk is változott: eddig mi vittünk mindent, de ettől kezdve elkezdtük átadni a vezetői szerepeket a legmegbízhatóbb kollégáinknak, de volt, hogy külsős vezetőknek. Mi pedig rendezvényszervezőből lassan üzemeltetőkké váltunk.
Sokszor szembesültünk azzal, hogy gyakorlatilag kineveltük a saját konkurenciánkat. Többen is kiléptek tőlünk, akik később megalapították saját vállalkozásukat. Tehát a legnagyobb feladat az volt, hogy fenn tudjuk tartani a munkatársak lojalitását, elégedettségét.
Ezért hoztunk létre egy unikális vállalatépítési és motivációs modellt, amit mi röviden partneri rendszernek hívunk. A már bevált szisztéma szerint a jól fejlődő, és a gondjaikra bízott egységet hatékonyan vezető kollégák előbb a leányvállalat ügyvezetőjévé, majd társtulajdonossá válhatnak egyes projektekben. Mára 17 egykori dolgozó vált cégtárssá, de bárki előtt nyitva az út, hogy alkalmazottból társtulajdonossá váljon. Arra, hogy jól működik a rendszer, a legjobb bizonyíték, hogy a 40 topvezetői pozícióban az elmúlt 10 évben egyáltalán nem volt változás.
A partneri viszonynak a cég terjeszkedésében is nagy szerep jut, hiszen a munkatársból tulajdonossá előlépett vezetők a látókörükbe kerülő projekteket szívesen valósítják meg a saját mini holdingjuk keretein belül, jelentősen csökkentve ezzel saját kockázatukat és egyben növelve a saját tulajdonuk értékét.
Mivel a döntéshozatal, a középtávú és napi operatív irányítás lokális szinten zajlik, a tulajdonosok kezében a beruházások levezénylése, a stratégiai irányok kijelölése és a hosszú távú koncepció kidolgozása marad. Ezen kívül saját képzéssel segítjük a dolgozóinkat. Ezen keresztül adunk lehetőséget mindazon kompetenciák elsajátítására, amelyek nélkülözhetetlenek egy cég vagy cégcsoport vezetéséhez. Ezt a belső képzési rendszert neveztük el Tehetségakadémiának.
A 20 év alatt összegyűlt vállalatvezetési és menedzsmenttudást próbáljuk átadni, a jelek szerint sikeresen. Bevezettük az önismereten alapuló, személyre szabott vezetői készségfejlesztést, a tudatos vezetői szerepre felkészítést. Új és korszerű vezetési módszereket, technikákat tanítunk és gyakoroltatunk be tréningek, workshopok, coachingok során. A képzésben részt vevő kollégáinkat felkészítjük az ügyvezetői szerepre, vállalkozások indítására és sikeres működtetésére.
A Tehetségakadémia esélyt ad a cégen belüli előrejutásra. Azon kollégáinkat, akiket már jól ismertünk és láttuk bennük a lehetőséget, külön felkértük a képzés elvégzésére. Az elsődleges cél azok megszólítása volt, akik legalább 3 éve dolgoznak a cégcsoportnál (juniorok), középvezetői vagy kulcspozíciót töltenek be. A Tehetségakadémia elvégzése nem jelent számukra anyagi megterhelést, a képzés költségeit az egyes cégvezetők állják a cégek költségvetéséből.
Emellett nem mehettünk el az olyan teljes körű ismeretek átadása mellett sem, amelyet egy ügyvezetőnek ismernie kell: például a szakmai alaptevékenységek, tervezés-gazdálkodás, marketing, jog, munkajog és HR területeken. Az első körben 7 kollégát választottunk ki a képzésre, ennek elvégeztével 2 résztvevő a programot követő két hónapon belül ügyvezető-helyettesi megbízást kapott. További 2 fő az egyik miniholdingban kapott kiemelt területen igazgatói kinevezést. Ma már 20 másik kollégánk tanul a Tehetségakadémián.
Az Eventrend jelenleg több mint 20 vendéglátóipari egységet, 9 budapesti rendezvényhelyszínt (köztük a Groupama Arénát, a Papp László Budapest Sportarénát, a Müpát és az Új színházat) üzemeltet, 3 szálloda (Boscolo Budapest, Boscolo Prague, Petneházy Club Hotel) komplett F&B tevékenységét látja el, 6 rendezvényszervező cég, internetes vállalkozások és egyéb érdekeltségeik mellett. Jelenleg az Egyesült Államokbeli Kalifornia felé terjeszkedünk.